torsdag 31 december 2009

Kall grisjakt!

Gick ut runt kl 20 och satte mig i vakkojan, runt 15 minus så fotogenkaminen fick gå!
Gris kom ut ca 01, tittade på den 20 minuter men vägrade ge en 100% bredsida.
Plötsligt vädrade den något, och rusade iväg. såg den traska omkring och oroligt vädra runt åteln under 5 minuter, sen gick den tillbaka! Ställde sig med bredsida och jag sköt. Den tycktes sjunka ihop en liten stund, sen en helomvändning och rusade in mot planteringen, hörde den föra väsen en liten stund och sedan blev det tyst. Antog att den låg men vart osäker.

Mina trevliga jaktkamrater slöt upp mitt i natten, och ett mycket kort sök så hittades grisen död.

Det är trevligt med jakt... och det är jäkligt skönt med bra kompisar som ställer upp!



Grisen var betydligt mindre än jag först bedömde, 63kg. Men det var iaf en galt som jag trodde.



1 kommentar:

Kvistabo´n. sa...

Grattis till den. /Danne.